måndag 12 september 2016

Spanska 8

Klassrumsfraser  =

bra fraser att kunna för att prata ännu mer spanska i klassrummet. Vi skrev upp de viktigaste och det var de här, som också är läxa den här veckan (v37):


¿Me ayudas, por favor? Kan du hjälpa mig?

¿Cómo se dice "tack" en español? Hur säger man "tack" på spanska?

¿Qué significa "perro"? Vad betyder "perro"?

¿Cómo se escribe? Hur stavas det?

No sé Jag vet inte

No comprendo   Jag förstår inte

Más despacio, por favor Långsammare, tack

Otra vez, por favor En gång till tack

¿Cómo?/ ¿Qué? Va? Vad sa du?

Perdón por llegar tarde    Förlåt att jag kommer försent

Estoy listo/lista  Jag är färdig


På quizlet finns det som jag sa även några till, antingen så får ni lära er de på köpet, eller så ignorerar ni dem just nu om ni tycker att det blir för mycket. Men HÄR kan du öva!!

Vi övar NATURLIGTVIS mer på lektionen.